Mleczny koktajl bananowo-jagodowy z niespodzianką




W Finlandii sezon na jagody jeszcze przed nami, ale ja od dawna już 'pozbywam' się zeszłorocznych zapasów, mam ich zawsze dużo ;) 
Zimny koktajl ze zmrożonych jagód będzie idealny na upalny dzień. Takich upałów jak w Polsce tutaj nie było (całe szczęście!), ale mieliśmy nasze fińskie upały, czyli temperatura przez chwilę osiągnęła 25 stopni!

Wczoraj zastanawiałam się jak nieco ulepszyć ten mój zwyczajny koktajl i do tradycyjnych składników, czyli jagód, babana, mleka i błonnika orkiszowego dodałam pół łyżeczki ziaren kardamonu! Efekt był lepszy niż się spodziewałam. Nie wiedziałam wcześniej, że kardamon tak wspaniale podkreśla smak banana. Koniecznie spróbujcie!

Kardamon powinien zostać oficjalną przyprawą Finlandii ;) Znajdziemy go niemal w każdym wypieku, powiedziałabym, że 90% bułek, ciast, placków, a nawet pączków jest z kardamonem. Na początku nie mogłam się do niego przekonać i zwyczajnie mi nie smakował, ale teraz właściwie nie wyobrażam sobie drożdżówki bez tej przyprawy.
Tak więc dzisiaj dwa, a nawet trzy, bardzo fińskie składniki - jagody, mleko i kardamon.


Składniki

200ml jagód (u mnie mrożone)
1 banan
400ml mleka
1 łyżeczka błonnika orkiszowego
1/2 łyżeczki ziaren kardamonu

Składniki zmiksować i gotowe!


PS Zapomniałam dodać, że kardamon jest oczywiście dobry na wszystko!


Komentarze

Popularne posty