Kantarellikastike - sos kurkowy



Wczoraj zaproponowałam kurki w lekkiej, letniej sałatce. Dzisiaj, dla odmiany,  przygotowałam te smaczne grzyby w bardzo tradycyjny sposób. Nie planowałam robić sosu kurkowego, ale skuszona zapachem ze stoiska z kurkami, nie mogłam się powstrzymać i musiałam je znowu kupić. Wcześniej w planach miałam schab, więc jak nie połączyć go z tym pysznym śmietanowym sosem?


Ostrzeżenie! Sos jest bardzo NIE-dietetyczy! Jeżeli liczysz kalorie, to albo na jeden dzień przestań to robić, albo zrób sałatkę ;) Skarg i zażaleń nie przyjmuję.

Dzisiaj sos kurkowy był dodatkiem do schabu pieczonego w marynacie z cząbrem i jałowcem. Ale sos podany jedynie z młodymi ziemniaczkami z koperkiem, również będzie smakował wyśmienicie.




Składniki
200g kurek
1 cebula
250 ml śmietanki, u mnie 26%
100 ml wytrawnego białego wina
1 płaska łyżeczka suszonego tymianku
sól i pieprz do smaku
2 łyżki masła do smażenia




Przygotowanie
Kurki oczyścić, umyć, osuszyć, nastęnie pokroić na mniejsze kawałki. Cebulkę pokroić w drobną kostke i smażyć na maśle około 3 minuty.  Kiedy cebulka już sie zeszkli dodajemy kurki. Po odparowaniu wody z kurek można dodać wino. Dusić przez kilka minut, aż wino się zredukuje. Następnie dodać śmietanę, sól, świeżo zmielony czarny pieprz oraz tymianek, gotować przez około 5 minut.




PS
Schab również udał się znakomicie, więc też Wam podam przepis na marynatę.

Marynata na 1 kg schabu.
4 łyżki oliwy
1 łyżka balsamico
1 łyżeczka suszonego cząbru
8 rozgniecionych jagód jałowca
1/2 łyżeczki soli
świeżo zmielony pieprz
1/2 łyżeczki mielonej słodkiej papryki

- wszystkie składniki wymieszać, natrzeć mięso i pozostawić na kilka godzin. Mięso piec w zależności od wagi, około 1h na 1 kg w temperaturze 200 stopni.

Komentarze

  1. Sos kurkowy, pychota, aż się zrobiłam głodna patrząc na zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty