Parsarisotto - risotto ze szparagami





Bardzo lubię szparagi, ponieważ kojarzą mi się z wiosną, a ja już jestem zwyczajnie zmęczona zimą i chłodem. Wczoraj w sklepie nie mogłam przejść obojętnie obok całej góry szparagów,  sezon na szparagi trwa krótko, więc trzeba się śpieszyć ;-) W najbliższym czasie pojawi się tutaj pewnie jeszcze kilka szparagowych przepisów.
Nazwę parsarisotto (fin. parsa - szparagi) podaję jedynie ze względów językowych, gdyby ktoś z was nabrał ochoty na naukę języka fińskiego :-)




Składniki

Pęczek zielonych szparagów
300ml ryżu do risotto
600ml bulionu lub wody
100ml białego wytrawnego wina
1/2 czerwonej cebuli
kawałek pora
1 łodyga selera naciowego
sól, pieprz biały do smaku
sok z połówki cytryny




Przygotowanie

Szparagi umyć, odkroić lub odłamać twarde końcówki, a resztę pokroić w około centrymetrowe kawałki, ale odłożyć czubki.
Czubki podsmażamy na rozgrzanym maśle z odrobiną soli morskiej i odkładamy na później.
Por i cebulę wrzucić na rozgrzaną patelnię, kiedy zmiękną polać winem, dodać ryż oraz pierwszą chochelkę bulionu. Kiedy płyn się wchłonie dolać następną. Powtarzać, aż ryż będzie prawie dobry. Wtedy dodajemy pokrojone szparagi i seler naciowy, dolewamy ostatnią porcję bulionu, dusimy przez 4-5 minuty. Na koniec dodajemy usmażone czubki, sok z cytryny, sól, pieprz i gotowe!






Komentarze

  1. aż nabrałam apetytu na szparagi!
    Zapraszam do udziału w konkursie http://foodmania-przepisy.blogspot.com/2016/04/konkurs-wiosna-na-talerzu-z-green.html

    OdpowiedzUsuń
  2. :-) dziękuję. "wiosna na talerzu" brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty