Różowe muffinki




Różowe muffinki naprawdę są czekoladowe z jagodami ;-) ich różowość to lukier! Moje dziecko chce ostatnio wszystko z różowym lukrem, tak więc wczoraj padło na muffinki. Chociaż ja nie miałam zbyt wiele do powiedzenia. Najpierw przyniósł mi foremkę na muffinki, kiedy próbowałam go od tego odwieść, wyciągnął grubsze działa - przyniósł mąkę... Kilogram mąki na czarnej sofie działa bardzo motywująco ;-)
Ponieważ mamy zielone światło na jajka,  nie musiałam kombinować i zrobiłam muffinki z mojego starego i sprawdzonego przepisu.



Składniki
200g margaryny
200ml cukru
3 jajka
50 ml mleka
375ml mąki pszennej
3 łyżki ciemnego kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
200g mrożonych jagód lub malin


Przygotowanie
Utrzeć margarynę z cukrem na białą masę. Następnie dodawać pojedynczo jajka. Wymieszać wszystkie suche składniki, i powoli dodawać razem z mlekiem do reszty ciasta. Delikatnie zamieszać. Na sam koniec dodać jagody.
Piec 25 minut w temperaturze 200°C.

Lukier
mała porcja
100g cukru pudru
pół łyżeczki soku z cytryny
pół łyżeczki wody
kilka kropel czerwonego barwnika spożywczego lub soku z buraka

PS za artystyczne polukrowanie odpowiada sprawca całego zamieszania, czyli mój dwu i pół latek.



Komentarze

Popularne posty